Totalt antall sidevisninger

fredag 9. mai 2014

Flis til kjøkkenet bestilt!

I dag klarte vi endelig å surre oss til å bestille flisene vi vil ha over kjøkkeninnredningen. Hadde i utgangspunktet tenkt å bare ha flis over kokesonen, men endte opp med flis til hele veggen. 

Flisa vi skal ha heter Pombalino og kommer fra Höganäs. Vi skal ha den med blått mønster over kokesonen og hvit på resten av veggen (ikke den med blå/hvite ruter,men den med blomsterliknende mønster).

Bildet er hentet fra Höganäs sin hjemmeside.

Inspirasjonen til å velge akkurat disse flisene, fikk jeg etter å ha trålet Ballingslöv sine kjøkkenkataloger. Flisene blir benyttet i presentasjonen av deres kjøkkenmodell Meny, og jeg syns rett og slett de er superfine til et landlig kjøkken. 

Bildet er hentet fra Ballingslöv sin hjemmeside.

Til gangen har vi kjøpt inn flisa "Liten norsk stjerne" fra Historiske.no. Var litt ivrig like etter at vi hadde kjøpt tomt, så 16 kvadratmeter med denne flisa har ligget lagra i garasjen i godt over et år allerede. Nå når det nærmer seg så smått at flisa skal bli lagt på gulvet, klarer jeg ikke å fri meg fra tanken om at det hadde vært veeeeeldig fint med "Liten norsk stjerne" inne på badet i 1 etasje også. Så jeg må nok ta en telefon inn til Oslo, og be de sende nedover fem kvadrat til :-)

Bildet hentet fra kundebildene på www.historiske.no

Så var det bare å finne ei enkel hvit veggflis som kan passe til disse. Blir så fint så!!!

På badet oppe har jeg en plan....som sikkert kommer til å endre seg flere ganger frem til flisleggeren står og banker på døra, eller at mannen sier NÅ MÅ DU BESTEMME DEG!!!

1 kommentar:

  1. Så fine "liten norsk stjerne"-fliser var!! Og mye annet jeg kunne ha kommentert også! Mye flott, og ser framgang ja! Dere står på! Moro lesning! :-)

    SvarSlett