Totalt antall sidevisninger

fredag 24. oktober 2014

Høst og familietid

Høsten har virkelig satt inn, og nå uler vinden og regnet pisker mot ruta. Jeg prøver å samle konsentrasjonen rundt en fagoppgave som skal leveres neste fredag, men akkurat nå frister det å gjøre alt mulig annet. Blogge, rydde, drikke kaffe osv...

I forhold til huset har vi nå innsett at vi ikke klarer å male ferdig alt utvendig i år. Det var egentlig veldig deilig å komme til den erkjennelsen, istedenfor å stresse seg opp over regnvær og dårlig tid. Garasjen har også kommet opp, og nå mangler det bare strøm inn dit før den kan tas i bruk ordentlig. 

Garasjen er levert av Grimstadgarasjen, og får en romslig bod bakerst.

Vi koser oss i huset nå!! Endelig kan jeg si det etter en lang bygge- og flytteprosess. Det har tatt litt tid å nyte at vi faktisk har kommet i hus også, siden det helt frem til nå har vært så mye vi har hatt hengende over oss. Maling, garasjebygging og irritasjon over feil og mangler som må rettes opp... Nå tror jeg vi skal la vinteren komme uten de helt store planene. Det føles veldig forlokkende å bruke tiden sammen som en familie. Dra på turer og være sammen med venner. 

Inne i huset er egentlig det meste på stell nå. Mangler et par malingsstrøk på en vegg i gangen og en god plan på hvordan man skal innrede alle rom, men vi stresser ikke.  I gangen blir jeg forøvrig mer og mer glad i våre historiske fliser, og slenger inn et lite lass med bilder derfra. 






Jeg er veldig glad for at vi prioriterte masse skapplass i gangen. Det er mye man til en hver tid har behov for å stue bort, for ikke å snakke om hvor mange jakker og par med sko man faktisk har i en familie på 4.  

Vi har en god del kvadrat med flis igjen, og lurer på om krativiteten skal få utløp for å bruke opp disse. Jeg har lyst til å lage et stuebord med flis på toppen, men lurer på å høre med gamletrehus om vi kan få bytte til en annen modell. Det er jo så mange fine varianter.

Til kjøkkenet og stua har svigermor laget verdens fineste gardiner til oss. Jeg nevnte tidligere i år at jeg hadde lyst på heklede gardiner til nyhuset, og vips så satte hun igang med å svinge heklekroken. På kjøkkenet har det blitt kapper, mens det på stua er vanlige gardiner med heklet mellomverk. Mønsteret er hentet fra ei gammeltante av mannen min, noe som gjør det ekstra stas.



I dag er det FN-dag, og om ikke mange timene skal jeg dra i barnehagen for å feire sammen med de små. Gutta har gjort det veldig klart at det må medbringes småpenger, så de kan selge de fine tingene de har laget og hjelpe de barna som ikke har det like godt som dem i India. Barnehagen har et eget prosjekt og hjelper en barneskole der, og det støtter vi selvsagt så gjerne. Etterpå er det typisk fredag i heimen, men Idol på tv og potetgull i skåla. 

God helg når den tid kommer!


1 kommentar:

  1. Liker det jeg ser og leser! Er lenge siden jeg har tittet.. og nå leser jeg hvert enda ord og nyter lesningen og gode ordvalg! Og bildene? Taler for seg selv! :)
    Klem Mette

    SvarSlett