Totalt antall sidevisninger

tirsdag 3. desember 2013

Grunnmur ferdig (+ hamstring av gulv)

 Grunnmuren er nå ferdig, og det er bare å vente på første trailerlass med materialer fra Sverige som ankommer mandag 16 desember. Det skal visstnok jobbe fire snekkere på huset vårt, og entreprenøren ønsker å ferdigstille huset vårt så raskt som mulig. Helt greit for oss, men som med alt annet, så tror vi det ikke før vi får se det.

Det som nå gjenstår før byggingen kan starte, er at de som står for grunnarbeidet kommer tilbake og får gravd en ca 100 meter lang grøft til der hvor vi skal hente strømmen vår. I tillegg har vi bedt de om å stable en steinmur mot naboene i nord, slik at vi får utnyttet terrenget best mulig. Det er en viss høydeforskjell mellom tomtene.




I dag har vi også investert i 117 kvm laminatgulv til huset. Tilbud tilbud!!:-) Hadde egentlig bestemt meg for Pergo Living Expression longplank i fargen "europeisk eik", men da det viste seg at også fargen "drivved" var på tilbud, ble det valgets kval. Drivved vant til slutt, etter at jeg fant en planke malt i fargen "grå harmoni" (fargen jeg skal ha på f.eks kjøkkenveggene) som jeg kunne legge inntil gulvene og sammenligne. Det skal sies at det var "close race" mellom de to variantene...

Dette gulvet skal ligge på stue og kjøkken i 1etg, og i stua og på to soverom i 2 etg. I de to siste soverommene skal vi ha tregulv, og på våtrom og i gangen skal vi ha fliser. Hadde det vært opp til meg hadde det blitt tregulv i hele 2 etg, men fornuften (og mannen) seiret. 

Pergo Living Expression, longplank, i fargen drivved. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar